Behandlingspaket

Köpvillkor

Giltighetstid 

Behandlingspaket som är köpta innan 2021-02-11 har en giltighetstid om 1 år från inköpsdatum. 

Behandlingspaket som är köpta efter 2021-02-11 har en giltighetstid om 6 månader från inköpsdatum.

 Behandlingspaket som är köpta efter 2021-09-01 har en giltighetstid om 3 månader från inköpsdatum.

  • Vi ansvarar inte för att sista giltighetsdagen infaller på en helgdag, röd dag eller högtidsdag.
  • Du som kund ansvarar för att boka dina behandlingar i tid innan giltighetstiden går ut. Vi rekommenderar dig därför att vara ute i god tid med dina bokningar så att inte paketet riskerar att gå ut för att vi är fullbokade. Vi kan inte förlänga ditt paket, återbetala pengar eller ersätta dig med behandlingar till följd av att du som kund är ute för sent med dina bokningar.
  • Vi tar inget ansvar för eventuella förhinder, sjukdom eller graviditet som kan påverka att du inte kan komma på dina behandlingar eller nyttja ditt behandlingspaket inom giltighetstiden.

Kan jag betala med faktura?

Ja, det går bra att betala ditt behandlingspaket på faktura. Hela beloppet ska vara oss tillhanda innan du påbörjar ditt behandlingspaket alternativt att du betalar för första behandlingen på plats hos oss till fullpris och så skickar vi faktura på resterande belopp som ska vara oss tillhanda innan du kommer på behandling nummer två.

Hur många behandlingar har jag kvar?

Om du har glömt bort hur många behandlingar du har kvar kan du alltid maila oss så hjälper vi dig.

Jag har köpt ett paket på en viss behandling. Kan jag byta behandling?

Ja, du kan byta behandling. Du kan dock inte kombinera paketet med andra rabatter eller erbjudanden vilket innebär att du inte kan använda ditt paket på en annan behandling som är på kampanj eller är rabatterad. Vill du byta till en dyrare behandling betalar du mellanskillnaden.

Är mitt behandlingspaket personligt?

Nej, ditt behandlingspaket är inte personligt och det går bra att överlåta eller dela paketet med någon annan. Detta måste dock ske skriftligt till oss på mail av dig som har köpt paketet.

Kan jag ångra mitt köp?

Nej, enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra dig inom 14 dagar om du har köpt varor eller tjänster online. Vi säljer enbart presentkort och behandlingspaket fysiskt på kliniken och därför gäller inte distansavtalslagen och du har således inte ångerrätt på ditt köp.

Vad händer om jag avbokar min behandling för sent?

Har du köpt ett behandlingspaket och avbokar för sent eller uteblir från din behandling kommer behandlingen att dras från ditt behandlingspaket. Här kan du läsa mer om våra bokningsvillkor.

Jag har blivit gravid och har behandlingar kvar på mitt paket. Vad gör jag?

Kontakta oss så fort du vet att du är gravid så att vi kan hitta en lösning för dig. Du kan göra andra behandlingar som passar för gravida. Du kan inte förlänga, pausa eller kombinera ditt paket med andra erbjudanden eller rabatter.

Giltighetstiden har gått ut. Kan jag förlänga mitt paket?

Nej, behandlingspaket förlängs inte. 

Kan jag lösa in behandlingspaketet mot kontanter eller få en återbetalning?

Nej, behandlingspaket och presentkort återbetalas inte och kan inte lösas in mot kontanter eller produkter.